Zaproszenie do współpracy

4 stycznia 2009 at 17:29 Dodaj komentarz

Droga Czytelniczko, Drogi Czytelniku,

Mam prośbę i propozycję zarazem.

Jeżeli którykolwiek z wpisów na tym blogu, jakakolwiek myśl tu zawarta, spowodowały pozytywne zmiany w Twoim życiu lub w jakikolwiek sposób Ci pomogły, zainspirowały – zrób proszę coś dobrego dla wybranej przez Ciebie osoby lub przekaż dowolną kwotę na rzecz jakiejś organizacji charytatywnej.

Dlaczego o to proszę?  Z czysto egoistycznych powodów 🙂

I nie ma w tym szczególnej egzaltacji. Po prostu wierzę, że dobro czyni dobro, że wszyscy jesteśmy tak naprawdę częścią Tego Samego, ja jestem Tobą, Ty jesteś mną. Wierzę, że sensem życia jest nieustanna zmiana i rozwój. Każdy z nas jest odpowiedzialny za pełne zrealizowanie Swej Prawdziwej Natury, a w dalszej kolejności za dopomożenie innym w tym rozwoju.

Jeżeli więc mam szansę uruchomić taki proces umieszczając na tym forum taką jedną, jedyną prośbę – dlaczego nie spóbować? Skoro przyszedł mi już do głowy taki pomysł, skoro pojawiła się taka Myśl, to NIE wprowadzenie jej w życie byłoby wbrew temu, o czym często tutaj piszę. A poza tym w ten sposób pomagam również sobie. Bo wierzę, że to dobro kiedyś do mnie wróci.

Nie bez powodu sugeruję również wpłatę pieniężną na rzecz jakiejś organizacji, która tego potrzebuje. Sądzę bowiem, że bycie bogatym finansowo, to przede wszytkim kwestia pewnego stanu umysłu, który jest stanem szczodrości. Nasza szczodrość w stosunku do siebie i w stosunku do innych uruchamia szczodrość „świata” w kierunku przeciwnym. Pieniądze to po prostu kolejna forma energii, z której zbudowany jest ten świat. Poza tym sądzę, że sam akt darowania komuś potrzebującemu drobnej sumy pieniędzy dokonany z pełną przekonania intencją może sprawić Ci mnóstwo radości 🙂 O tej prawidłowości pisze chociażby Marci Shimoff w swojej książce Happy for No Reason: 7 Steps to Being Happy from the Inside Out, czy też Sonja Lyubomirsky w książce „The How of Happiness: A Scientific Approach to Getting the Life You Want

Jeżeli pomysł Ci się spodobał, nie zwlekaj proszę z jego realizacją. Tak, jak ja odważyłem się puścić moją myśl w ruch, tak samo też Ty, jeżeli już raz tak pomyśłałe(a)ś i jesteś do tego przekonany(a) – przenieś myśl w swiat czynów.

Będę również wdzięczny, jeżeli dasz sygnał dopisując swój komentarz do tego wpisu lub pisząc na mój adres mailowy: ryszard.skarbek@gmail.com.
W tej chwili nie mam pojęcia, co może wyjść z tej inicjatywy i nie mam też specjalnych oczekiwań z nią związanych. Można powiedzieć, że po prostu „robię, co do mnie należy”.

Natomiast na pewno szczery odzew na tę propozycję przyniesie mi dużo osobistej radości. Sprawiając więc miłą niespodziankę wybranej przez Ciebie osobie, czy organizacji charytatywnej i jednocześnie dając mi o tym znać, zrobisz coś dobrego już dla 2-wóch osób. Poza tym w ten sposób jak gdyby odwdzięczam się wszystkim autorom książek i artykułów, z których do tej pory korzystałem. To wszystko. Więcej haczyków nie ma 🙂

Jeżeli pomysł Ci  się NIE spodobał – i tak będę pisał sobie dalej 🙂 Bo to pisanie samo w sobie jest dla mnie zródłem dużej radości (i mojego rozwoju również).

Pozdrawiam Serdecznie

Rysiek

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Buddyzm i fizyka kwantowa, a wypalenie zawodowe (?!) Jestem menedżerem – zabierzcie mnie stąd!

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Archiwum

Tańcząc z Życiem - blog Ryszarda Skarbka w katalogu Gwiazdor
Katalog stron na MCportal.pl
Rozwój Osobisty

Blog Stats

  • 667,711 hits

